Marea majoritate ne temem de puține lucruri, o excepție fiind situația în care ne sunt încălcate informațiile financiare, infractorii au acces la fondurile noastre, sau ne este pusă viața în pericol.

Multe organizații care oferă servicii financiare trebuie să demonstreze acum securitatea și conformitatea IT pentru a face afaceri cu noi clienți – ca să nu mai vorbim de satisfacerea  vânzătorilor nervoși și a furnizorilor de asigurări.

Când intensificați gestionarea riscului IT pentru firma dumneavoastră de servicii financiare, asigurați-vă că nu treceți cu vederea aceste 7 zone comune de slăbiciune care pot fi fatale pentru siguranță și conformitate.

Vedeți mai jos care sunt acestea și de ce sunt așa de importante:

1. Estimarea riscului

Multe organizații financiare nu pun accentul pe asigurarea de risc până în momentul când li se cere asta. Un plan formal de revizie anuală este rar întâlnit.

Stabiliți un calendar de gestionare a riscului. Vă ajută să vă asigurați că verificați cel puțin anual câteva zone cheie:

  • infrastructura de rețea
  • detectarea amenințării
  • protecția punctelor finale
  • etichetarea
  • scanarea vulnerabilităților
  • conturile utilizatorilor
  • parole
  • permisiunea fișierelor în sistem
  • aplicații neautorizate
  • accesul fizic în zonele sensibile pentru puțini.

2. Asigurarea cibernetică

Din păcate nici această asigurare nu prezintă interes în rândul companiilor, iar cei care o au este de obicei ineficientă. Din fericire, nu toate sunt create la fel. Dacă ai adăugat politica de răspundere comercială afacerii tale la sugestia broker-ului, fă niște investigații pentru a afla exact ce acoperă. S-ar putea să fi surprins și nu într-un mod bun.

3. Auditul intern al vânzătorului

Stabilește un proces riguros de verificare prealabilă fiecărui vânzător cu care lucrezi – în special furnizorului IT. Cere rapoarte de audit de la terțe părți independente, întreabă de copiile după asigurare, ce acoperă și vorbește-le clienților existenți pentru a-i asigura că vânzătorul îți merită încrederea.

4. Autentificarea

Acordați atenție serioasă standardelor de autentificare. Setați soluții de autentificare în doi pași – cel puțin pentru email și pentru accesul de la distanță. Dacă cineva se poate conecta doar cu un nume de utilizator și o parolă și îți poate vedea datele, profilul tău are un risc semnificativ înalt.

5. Criptarea

În lipsa criptării datelor, un laptop furat sau interceptarea de backup reprezintă un risc uriaș. Pentru a diminua acest lucru asigură-te că ai pus cifru atât în starea de repaus cât și în tranzit și puneți criptarea de disc pe laptopuri – ideal ar fi pe toate sistemele computerizate pentru a preveni încălcarea datelor. 

6. Testarea Backup/recuperarea după dezastru

Când se face evaluarea unei companii, la 9 din 10 nu funcționează backupul și foarte rar este testat. Problema nu este din produs ci din gestionarea neatentă.

Stabiliți un program regulat de gestionare a copiilor de rezervă și planificați anual efectuarea testării complete în afara restaurării.

7. Instruire de conștientizare a utilizatorului final

Nu contează cât de puternic este paravanul, antivirusul sau filtrul spam, utilizatorii finali reprezintă cel mai mare risc pentru tine. Cele mai multe atacuri de succes folosesc informații obținute de la un utilizator final nevinovat.

Pentru protecția datelor și a reputației tale, solicită personalului să participe la procese lunare de instruire în computere care includ simulări de test.

Dacă organizația ta de servicii financiare acoperă aceste domenii, este un lucru foarte bun. Iar dacă te încearcă un sentiment de nesiguranță după ce ai parcurs acest text, este momentul în care să treci la acțiune și anume. Începeți cu prima etapă, evaluarea riscului, vedeți unde este nevoie de remediere și continuați până ce ajungeți la ultima, fiecare este importantă în felul ei.

Este o schemă simplă care urmată pas cu pas te ajută pe tine sau compania ta menținerea unui nivel optim de siguranță.

Ține riscul departe de tine. Începe chiar acum să faci o mică evaluare a sistemului tău, îți vei mulțumi mai târziu.

Eroare: Nu am găsit formularul de contact.