V-am mai povestit despre software-ul RMM dacă vă amintiți. Doar că atunci am făcut o prezentare a acestui sistem de monitorizare.
Azi vă spun câteva tips & tricks de care să țineți cont atunci când faceți alegerea.
Urmăriți-mă în continuare pentru a le afla.
Monitorizarea în timp real
Gestionarea unui mediu IT înseamnă a fi cu doi pași înainte. Unul dintre motivele principale pentru a integra software-ul RMM este pentru a obține o vedere proactivă asupra a ceea ce se întâmplă în rețeaua pe care o monitorizați.
Este mai bine decât să așteptați clienții sau colegii să pună mâna să ajute când problema deja există.
Un instrument puternic RMM va putea furniza o gamă largă de informații dintr-un singur tablou de bord. Acestea includ:
-resursele sistemului
-utilizatorii conectați și activitatea lor
-monitorizarea IP-ului și rețelei
-monitorizarea SNMP
-dispozitive active Hyper-V și SNMP
-SQL Server
Alerte rapide
Bineînțeles că nu poți pune tehnicienii să stea și să se uite la tabloul de bord toată ziua. Un RMM puternic vă va permite să setați alerte rapide. Acestea sunt bazate pe praguri pentru datele pe care le monitorizați.
De exemplu, dacă CPU sau memoria scade sub un anumit număr, tehnicianul va primi o alertă pentru a verifica ce se întâmplă cu acel dispozitiv.
Cu alerte care trimit notificări la primul semn al problemei, tehnicienii pot continua sarcinile și pot sta liniștiți în privința faptului că ei vor fi primii care vor afla că se întâmplă ceva neobișnuit. Este mai bine decât să aștepte clientul sau utilizatorul să-i anunțe.
Trecerea de la o metodologie reactivă la una proactivă este fundamentul schimbării de la a fi văzut ca „tipul care rezolvă tot”, la cineva care poate oferi o adevărată valoare strategică afacerii.
Automatizare inteligentă
Ai simțit vreodată că o parte prea mare din zi o petreci cu sarcini manuale și repetitive?
Instrumentul RMM ar trebui să fie capabil să ia multe dintre aceste elemente ale rulării IT din mâinile tale, atât pentru servere cât și pentru stațiile de lucru.
Gândește-te la repornirea și crearea punctelor de restaurare sau ștergerea fișierelor temporare. Aici intră istoricul de pe internet, repornirea, închiderea, și verificarea actualizărilor.
Dacă toate aceste sarcini ar putea fi gestionate prin automatizare, te poți concentra pe oferte cu valoare înaltă. De asemenea poți seta sarcinile să se desfășoare în afara orelor de lucru, sau pentru dispozitivele nesupravegheate.
Dintr-o dată, îți petreci timpul creând recenzii companiilor, comparând terți furnizori pentru a găsi cele mai bune prețuri și oferte. Totodată faci analiza costurilor și beneficiilor în detaliu sau orice altceva îți trece prin minte.
Lasă sarcinile manuale în seama roboților, oricum ei se pricep mai bine.
Gestionarea completă a patch-urilor
Reparațiile fac parte din munca zilnică care pot ocupa ore întregi din ziua de lucru dacă nu sunt bifate. Serviciul RMM ar trebui să poată automatiza gestionarea acestora. Astfel, toate corecțiile și actualizările ar putea fi instalate cu un singur click.
Nu uita să verifici dacă poți include excepții, pentru că s-ar putea să vrei să omiți câte o actualizare din când în când.
În timp ce unele soluții RMM oferă opțiuni limitate de management al patch-urilor, ultimul lucru care vă lipsește este acela de a avea sisteme separate pentru diferite tipuri de actualizări. Compania ta are nevoie de un singur tablou de bord pentru a rula totul.
Asigură-te că RMM include actualizări pentru Windows, Microsoft Office, actualizări de driver, actualizări Java și actualizări Adobe. De asemenea trebuie să aibă capacitatea de a reporni mașinile. Aceasta este necesară pentru a te asigura că au intrat actualizările în vigoare iar punctele finale nu au lacune de securitate.
Instrumente de acces la distanță
Chiar și înainte de pandemie întreprinderile MSP aveau nevoie de abilitatea de a accesa de la distanță activele și dispozitivele clientului. În realitatea stilului de lucru de azi, fiecare corporație IT are nevoie de instrumente de acces la distanță.
Pe lângă toate opțiunile de gestionare a patch-urilor și întreținere la distanță enumerate mai sus, trebuie să te asiguri că există o tehnologie puternică de acces la distanță încorporată în RMM. Astfel puteți vizualiza, gestiona și face schimbări la punctele finale ale utilizatorilor, de oriunde în lume.
Descoperirea completă a rețelei
Un alt must-have ca MSP este vederea la 360 de grade a tot ceea ce se întâmplă într-un mediu IT. Acest lucru este important pentru integrare, precum și pentru identificarea lacunelor în infrastructură, observarea Shadow IT, auditarea hardware-ului, verificări de garanție și multe altele.
Descoperirea activelor ar trebui să fie parte integrantă din soluția RMM, adesea cunoscută ca descoperirea rețelei. Căutați un instrument care oferă posibilitatea de a rula scanări în fundal fără a avea impact asupra performanței. Și alegeți un altul care să acopere grupurile de lucru, astfel încât să puteți face scanare într-o rețea locală.
În unele cazuri este posibil să găsiți funcționalitate adăugată care te pot ajuta să adaugi acea valoare strategică despre care am vorbit mai devreme. După finalizarea scanării, vei primi o listă cu toate oportunitățile deschise, incluse în tabloul de bord.
De exemplu aici intră dispozitive nemonitorizate, discuri sau sisteme de operare învechite. Prin acestea poți restaura procesul și le poți adăuga la serviciile lunare.
Raportare și analize puternice
Rapoartele automate și la cerere sunt o modalitate excelentă de a adăuga legitimitate modului în care faceți afaceri.
Fie se discută despre lacune sau progrese cu clienții la revizuirea trimestrială a afacerii sau demonstrarea nevoii de investiții în proiecte IT cu C-suite la următoarea ședință a consiliului executiv.
Stabiliți obiectivele de date, apoi măsurați-le de-a lungul timpului cu ajutorul rapoartelor. Acestea arată starea sistemului, auditurile stocurilor, profitabilitatea clienților și multe altele.
Asigură-te că le poți exporta în PDF și prin e-mail, astfel pot fi ușor de utilizat și partajat în afara sistemului RMM.
Cuplarea strânsă cu facturarea și raportarea
Această integrare îți permite să fi la curent cu gestionarea facturilor, mai ales dacă vă conduceți propria afacere de consultanță IT.
Caută o soluție în care rapoartele să poată fi generate din sistemul de ticketing, integrându-se cu SLA (Service Level Agreements) oferindu-ți o imagine mai clară a modului în care faceți business.
Un avantaj suplimentar ar fi generarea automată sau dintr-un click a facturii. Acest lucru reduce vizibil procesul de facturare de la o zi la câteva minute.
Același lucru este valabil și pentru raportare. Asigură-te că PSA și RMM se integrează în rapoartele tale, astfel încât să poți începe analiza relației între serviciu și răspuns.
Un exemplu ar putea fi identificarea clienților cu întreținere ridicată care generează cel mai mare număr de alerte.
Un model de prețuri menite să spargă piața
În ciuda faptului că urmărești RMM-ul să aibă cât mai multe funcții, nu îți permiți un sistem care să fie extrem de scump.
În mod obișnuit, cu cât trebuie să monitorizați și să gestionați mai mulți utilizatori sau clienți cu atât sistemul devine mai scump. Este corect? Trebuie să fii pedepsit pentru propriul succes?
În schimb căutați un RMM care prețuiește funcționalitatea într-un mod diferit. Prețul per tehnician înseamnă că vei plăti doar tehnicianul, nu fiecare punct final. Unul singur poate monitoriza un număr nelimitat de puncte finale.
Poți trece aceste beneficii clienților tăi, astfel încât să fie de acord să le fie monitorizate toate punctele finale asigurând control și securitate mai bună fără să afecteze rezultatul final.
Acum că ai aceste tips & tricks, îți doresc să faci cea mai bună alegere și să ți cont de factorii importanți în alegerea pe care o vei face.
Dacă mai ai nelămuriri, nu ezita să ne scrii un mesaj în formularul de mai jos și noi te vom contacta în cel mai scurt timp.
Pe curând!
Eroare: Nu am găsit formularul de contact.