pentru a-ți păstra securitatea intactă
În contextul actual în care ne aflăm de aproape doi ani, securitatea sistemelor noastre a avut de suferit. S-au întâmplat multe evenimente, pe care aș vrea să vi le prezint.
Scopul meu este acela de a vă informa, pentru a știi să vă feriți de pericole.
Având în vedere că multe afaceri și-au mutat activitatea în mediul online, atacurile au luat amploare. Dar acesta nu este singurul lucru relatat în lista de mai jos.
Așa că te invit să le descoperi în cele ce urmează:
1. Peste 75% din atacurile cibernetice încep de la un email
Oricât de mult ne-ar plăcea să credem că putem avea parte de o vacanță în Maldive pentru câțiva dolari, ar fi bine să acordăm mai multă atenție acestui detaliu. Ceea ce poate părea o ofertă mult prea bună, ei bine nu are cum să fie și reală, sigur se află ceva dubios acolo.
În cazul în care se întâmplă acest lucru, nu face greșeala de a trimite bani sau informații bancare, indiferent de cât de credibilă este povestea.
2. De la începutul pandemiei atacurile cibernetice au avut o creștere de 300%
Ca și cum nu ar fi fost de ajuns faptul că trăim într-o perioadă în care suntem restricționați să facem anumite lucruri, infractorii cibernetici ne-au invadat cu știri false despre Covid, spam-uri și site-uri de phishing.
Aceste site-uri sunt greu de detectat, majoritatea folosesc contextul pandemiei pentru a-și crește vizibilitatea prin diverse giveaway-uri sau testări gratuite. Odată ce ai accesat link-ul ți se fură date sau te pot ataca prin programe malware.
O mare parte dintre voi a făcut tranziția de la costum la pijama și una dintre cele mai cunoscute platforme pentru întâlniri online este Zoom. Dar câți știți de existența a peste 500.000 de acreditări Zoom care se vând pe Dark Web?
Este o copie la indigo dar în realitate conține malware și din păcate devine din ce în ce mai cunoscut.
Acest lucru se poate evita prin educarea clienților/potențialilor clienți și anume trebuie să vă spun care ar fi semnele unor posibile atacuri:
-oferte care par prea bune pentru a fi adevărate
-fișiere suspecte
-texte scris greșit
-adrese de email care arată ciudat
3. Doar 13% dintre utilizatori folosesc VPN pentru a-și proteja identitatea în online
VPN este un serviciu care ne ajută să fim invizibili în mediul online. Am relatat subiectul mai detaliat aici.
4. Compromiterea email-ului de firmă sau a contului de email în general a dus la pierderi de peste 1 mild $
Dacă ne uităm mai sus, nu ar trebui să ne surprindă aceste cifre.
Pentru a evita acest eveniment neplăcut, sfatul meu este să vă achiziționați instrumente de protecție care să oprească atacurile ce bat la ușă înainte de a începe.
5. 70% din fraudele produse online au loc pe platformele disponibile pe telefon
De o lungă perioadă folosim foarte mult telefonul mobil începând de la comenzi pentru mâncare și până la operațiuni bancare, fapt care ne pune în pericol siguranța datelor personale.
Există un serviciu conceput pentru dispozitivele mobile, se numește MDM (Mobile Device Management) și este folosit de furnizorii MSP pentru a proteja atât smartphone-uri cât și tablete utilizate pentru diverse operațiuni.
Acest serviciu este de fapt un program software pe care MSP îl instalează pe dispozitive pentru a reduce riscul de atacuri și a proteja datele existente.
6. Un procent de 37% din companii au fost lovite de ransomware
Cea mai cunoscută și mai folosită metodă de atac folosită de infractorii cibernetici este phishing-ul(atac prin email).
În 2020 mai mult de o treime din companii au trecut printr-un atac cu ransomware.
Vă las aici câteva sfaturi care să vă ajute să evitați pe cât posibil asemenea evenimente:
- Fi foarte precaut atunci când primești un email, mai ales dacă este vorba de un utilizator necunoscut și conține fișiere atașate
- Citește textul cu mare atenție și vezi dacă găsești greșeli gramaticale, de exemplu litera „o” să fie înlocuită cu „0”
- Verifică link-ul din email; dacă nu este identic cu URL-ul email-ului, nu accesa
- Nu trimite date personale sau bancare prin email chiar dacă ai o siguranță de 1000% în privința persoanei cu care vorbești
7. În medie, doar 65% din datele blocate sunt recuperate după plata răscumpărării
Din păcate plata făcută hacker-ului nu ne garantează că vom intra în posesia datelor pierdute în urma atacului. Au fost cazuri în care nu s-a recuperat nimic.
Ce putem face pentru a nu se ajunge în acest pas?
Ei bine, putem să investim în servicii de securitate și monitorizare (ne poți contacta dacă ai nevoie) și de asemenea putem ajuta prin campanii de informare pentru ca oamenii să știe de ce anume să se ferească.
Am câteva strategii care v-ar ajuta să preveniți furtul de date:
- Folosește autentificarea: baza ta de date ar trebui sa aibă cât mai multe nivele de securitate posibil. Setează sistemul astfel încât doar utilizatorii autorizați să aibă acces
- Implementează un software RMM(remote monitoring and management): baza ta de date va fi supravegheată tot timpul
- Schimbă frecvent parolele: sugerează tuturor utilizatorilor bazei de date să folosească parole cât mai complexe și să le schimbe des
8. Un nr de 55 mil de utilizatori au fost victime ale furtului de identitate în 2020
Infractorii au la îndemână mai multe variante prin care vă pot fura identitatea. Printre acestea se află:
- Parole slabe sau furate
- Lipsa de angajați în departamentul de securitate
- Aplicații vulnerabile
- Transmiterea datelor sensibile în timpul conectării pe o rețea wireless publică
- Greșeli ale utilizatorului și configurarea improprie a măsurilor de securitate
Putem reduce considerabil riscul de a vi se fura identitatea în mediul online dacă:
- Folosim VPN atunci suntem conectați la o rețea publică Wi-fi
- Nu lăsăm niciodată nesupravegheate dispozitivele pe care lucrăm de acasă nici măcar pentru câteva minute
- Fă actualizări pe dispozitive, te vor ține departe de vulnerabilități de securitate
- Folosește întotdeauna un software de securitate sau un antivirus de încredere
- La crearea parolelor folosește litere mari, litere mici, cifre, simboluri și nu le folosi de 2 ori
- Nu accesa link-uri în care ți se cer date critice
9. Mai mult de jumătate dintre atacurile cibernetice sunt comise împotriva companiilor mici și mijlocii
Oricât de mult ne-am dori să credem că nu se întâmplă așa lucrurile, din păcate o dovedesc studiile. Aceste două categorii sunt cele mai vizate.
O variantă pe care o putem pune în practică este aceea de ne educa angajații sau clienții în funcție de statutul pe care îl avem.
Să fiți atenți la aceste semne care pot indica existența unui scam:
- Fișiere atașate suspecte
- Greșeli de tipar
- Greșeli de gramatică
- Sau orice pare prea bun pentru a fi adevărat
10. Unul din cinci adulți care au o relație crede că partenerul său îl urmărește prin obiective ascunse
Dacă ai suspiciuni în această privință, sfatul meu este să cauți ajutor la profesioniști. Acest lucru nu este în regulă, avem dreptul la intimitate.
Obiectivele nu au neapărat o formă fizică, ele pot fi aplicații instalate pe telefon. Au denumirea camuflată, de exemplu „servicii ale sistemului” sau „economizor de baterie”, fapt care le face greu de identificat.
Am totuși o veste bună, dacă urmezi pașii de mai jos poți să scapi de aceste aplicații:
- Dezinstalează orice aplicație care ți se pare necunoscută
- Actualizează sistemul la ultima versiune
- Instalează o aplicație de securitate pe dispozitiv care să scaneze aplicațiile nedorite posibile
Mediul online este foarte utilizat în prezent, însă dacă nu ne luăm măsuri de prevenție și protecție, s-ar putea să devenim chiar noi una dintre victime.
Acesta este un mediu propice pentru atacuri și furturi de date.
Contactează azi un profesionist pentru orice neregulă pe care o găsești.
Noi suntem aici pentru tine, pentru a te ajuta.
Găsești formele prin care ne poți contacta aici.
Sau ne poți scrie un mesaj în rubrica de mai jos.
See you soon.
Stay safe.
Eroare: Nu am găsit formularul de contact.