Să fim sinceri. Cu toții credem că este util atunci când browserele ne oferă posibilitatea de a ne salva parolele. „Ce bine, acum nu mai trebuie să țin minte ce parole am folosit, pentru ce site-uri și aplicații!”.

Departamentul IT continuă să le spună clienților și colegilor să folosească parole unice și puternice și să nu mai folosească „zboară puiule zboară” tot timpul.

Managerii de parole integrați în browsere precum Chrome, Firefox, Edge și Outlook devin din ce în ce mai populari. Cu toate acestea, ele nu sunt atât de sigure.

Fiecare browser folosește diferite tipuri de securitate și criptare. De exemplu, Google Chrome folosește criptarea AES, cu cheia de criptare securizată separat de Windows Data Protection API. Între timp, Firefox are o politică de cunoaștere zero.

Rămâi cu mine pentru a afla cum poți vizualiza și șterge parolele salvate pe orice punct final pentru patru dintre cele mai comune browsere.

Expunerea parolelor pe Google Chrome

Primul pas este să deschideți Chrome pe computerul dumneavoastră. Veți vedea butonul de profil în partea dreaptă, iar din interiorul acelei file, faceți clic pe Passwords (Parole). Pentru a vizualiza parolele, trebuie doar să faceți clic pe simbolul ochiului, iar parola va fi dezvăluită.

Veți avea nevoie de parola computerului dumneavoastră pentru a vă autentifica, astfel încât să puteți vedea parolele în text simplu.

De asemenea, puteți șterge aceste parole făcând clic pe cele trei puncte din dreapta fiecărei parole și alegând opțiunea Remove (Eliminare). În cele din urmă, puteți exporta parolele de la butonul cu puncte verticale de lângă Saved Passwords (Parole salvate).

Există, de asemenea, o opțiune pentru a șterge toate parolele salvate în mod simultan. Acest lucru poate economisi un efort manual prețios pentru un tehnician IT sau un utilizator final.

Deschideți meniul de instrumente făcând clic pe cele trei puncte verticale și faceți clic pe More Tools (Mai multe instrumente). În acest meniu veți putea vedea o opțiune care se numește Clear Browsing Data (Ștergeți datele de navigare).

Atunci când faceți clic pe aceasta, se va deschide o fereastră nouă, unde puteți alege Advanced. Asigurați-vă că aveți bifate doar Parolele și alte date de conectare și apoi faceți clic pe butonul Clear Data.

Acum, după ce ați șters parolele, vă puteți asigura că Chrome nu mai salvează nicio parolă în continuare din pagina de profil. Trebuie doar să faceți clic pe Passwords (Parole), apoi dezactivați „Offer to save passwords” (Oferă salvarea parolelor).

Expunerea parolelor în Microsoft Edge

Există un proces similar pentru Microsoft Edge. Deschideți meniul Settings (Setări) din partea dreaptă a barei de instrumente și derulați în jos pentru a găsi fila View Advanced Settings (Vizualizare setări avansate).

Veți vedea apoi o opțiune Privacy and Services (Confidențialitate și servicii) și, cu un nivel mai jos, o opțiune numită Manage my Saved Passwords (Gestionează parolele mele salvate).

De aici puteți vizualiza și șterge parolele salvate. Va trebui să vă întoarceți la fila Setări pentru a șterge toate parolele salvate simultan. Căutați opțiunea de ștergere a datelor de navigare, ca în Chrome, și alegeți ce doriți să ștergeți.

În secțiunea Advanced Settings (Setări avansate) puteți, de asemenea, să cereți ca Edge să nu mai ofere salvarea parolelor, pentru a împiedica utilizatorii să acceseze această funcție în continuare.

Expunerea parolelor pe Mozilla Firefox

Începeți prin a deschide Firefox și deschideți meniul Preferințe din bara de instrumente prin cele trei linii orizontale. Alegeți Privacy and Security (Confidențialitate și securitate), apoi Saved Logins (Autentificări salvate).

Le găsiți la Forms and Passwords (Formulare și parole). De aici, pur și simplu vizualizați sau ștergeți parolele pe care doriți să le eliminați. Puteți, de asemenea, să faceți clic pe Remove All pentru a le șterge pe toate dintr-un singur clic.

În secțiunea Forms and Passwords (Formulare și parole), există, de asemenea, opțiunea de a debifa căsuța care spune „Remember logins and passwords for websites” (Reține autentificările și parolele pentru site-uri web).

Astfel Firefox nu le va oferi clienților sau colegilor dvs. opțiunea de a salva parolele în browser, evitând complet problema de securitate.

Expunerea parolelor în Safari

Deschideți Safari, apoi faceți clic pe butonul Safari, pe care îl găsiți în partea stângă sus a ecranului. Faceți clic pe Preferențe, urmat de Parole.

Faceți clic pe o parolă pentru a o dezvălui în text clar și ștergeți-o cu ajutorul butonului Remove (Eliminare). Puteți să evidențiați toate parolele pe care doriți să le ștergeți folosind butonul Shift. Apoi dați clic pe Remove pentru a le șterge pe toate.

Din meniul Preferences (Preferințe), puteți utiliza fila AutoFill (Completare automată) pentru a dezactiva funcția AutoFill pentru parole și detalii de conectare. Astfel vă asigurați că utilizatorii nu mai pot salva parolele în browserul lor.

Ai nevoie de ceva mai mult ?

Serviciile noastre de securitate îți stau la dispoziție. Aruncă o privire mai jos să afli ce îți oferim:

Monitorizare proactivă a sistemului și alerte 7 x 24 x 365

Instrumentele de management ale sistemelor de top în industrie monitorizează în permanență starea de funcționare și statutul serverelor, al rețelelor și al sistemelor critice. Echipa și instrumentele noastre mențin sistemele dumneavoastră la un nivel maxim de performanță și pot rezolva multe probleme înainte ca dumneavoastră să știți că s-a întâmplat ceva.

Protecție și monitorizare anti-virus și anti-malware

Înțelegem gradul tot mai mare de complexitate al atacurilor și riscurile pe care le reprezintă pentru clienții noștri. Monitorizăm și protejăm în permanență afacerea dumneavoastră cu cele mai bune instrumente din clasa enterprise.

Managementul activelor tehnologice și achiziții de echipamente

Construim și menținem un catalog complet al activelor dumneavoastră hardware și software, Construim și menținem un catalog complet al activelor dumneavoastră hardware și software, oferind informații valoroase în ceea ce privește gestionarea mediului dumneavoastră informatic.

Configurarea și gestionarea rețelei(inclusiv wireless)

Revizuim configurația rețelei, gestionăm toate dispozitivele de rețea și asigurăm legătura cu partenerii dumneavoastră și cu furnizorii de servicii de internet. Routere, firewall-uri, puncte de acces wireless, comutatoare de rețea și alte dispozitive de rețea – toate acestea sunt monitorizate și gestionate de experții de la CyProtect

Asistență pentru dispozitive mobile

Dispozitivele mobile, inclusiv telefoanele inteligente, tabletele, e-readerele și altele, pot facilita accesul oriunde, oricând, la orice – ceea ce vă capacitează pe dumneavoastră și pe angajații dumneavoastră. În același timp, acestea vă expun la o lume cu totul nouă plină de riscuri importante, dar ușor de gestionat. Indiferent dacă furnizați dispozitive deținute de corporație sau susțineți o abordare de tip Bring Your Own Device (BYOD), noi vă susținem dispozitivele mobile.

Servicii de backup și replicare

Cu Backup as a Service (BaaS) și Disaster Recovery as a Service (DRaaS), alimentate de Veeam, beneficiați de toate avantajele soluțiilor noastre puternice de protecție a datelor pentru centrul de date, punctele finale și cloud, împreună cu garanția oferită de parteneriatul nostru cu Veeam care este lider în domeniu.

Soluții cloud gestionate

Echipele nu mai sunt legate de birou. Soluțiile cloud le oferă angajaților dumneavoastră acces la fișierele companiei oriunde s-ar afla, folosind orice dispozitiv pe care îl au la îndemână.

Dar cloud-ul oferă mai mult decât libertate fizică. Cu întreaga procesare și stocare mutată de pe serverele locale în cloud, hardware-ul de la birou este eliberat și poate funcționa mai eficient. 

Cu acestea angajații companiei dumneavoastră se vor putea concentra pe alte sarcini importante.

Astfel securitatea sistemelor revine în slujba noastră, iar productivitatea va crește.

Contactați-ne azi pentru a afla cum vă putem fi de ajutor.

Pe curând!

Eroare: Nu am găsit formularul de contact.