Micile întreprinderi sunt din păcate principala țintă a infractorilor cibernetici.
Concepția că doar marile întreprinderi sunt vizate pentru atacuri cibernetice este total greșită.
Bunul mers al marilor companii le permite acestora cheltuieli mari în ce privește măsurile de securitate.
Pe de altă parte întreprinderile mici nu își permit același lux. Nepregătite și needucate micile afaceri suportă din plin atacuri cibernetice.
Gestionarea parolelor, informații despre backup, monitorizarea și gestionarea de distanță(RMM) și instruirea adecvată a angajaților sunt practici importante de securitate cibernetică.
Aceste practici oferă micilor întreprinderi siguranța de care au nevoie pentru a lucra cu informații confidențiale.
În următoarele vă prezint câteva practici și cum le puteți implementa.
Creează un plan de securitate pentru companie
Planul de securitate cibernetică va menține toate politicile, protocoalele, materialele educaționale importante și cele mai bune practici în caz de atac.
Având astfel de informații prezentate în prealabil ajută la economisirea timpului și energiei ce pot fi investite în contracararea posibilelor amenințări de securitate cibernetică.
Planul poate contura un răspuns amănunțit, de asemenea oferă material de instruire pentru noii angajați.
Pentru a menține planul de securitate al companiei actualizat tot timpul, asigură-te că ai o persoană la punctul de securitate cibernetică.
Dacă externalizarea acestui lucru este prea costisitoare, ia în considerare adăugarea acestei responsabilități unui angajat actual, alături de o mărire a salariului.
Având pe cineva care ține evidența știrilor despre atacurile cibernetice, poate ajuta în primul rând la prevenirea unui astfel de atac.
Practicați gestionarea corectă a parolelor
Managerii micilor afaceri ar trebui să se asigure de practicarea corectă a gestionării parolelor.
Ca primă linie de apărare, parolele trebuie să fie sigure și puternice.
Adoptarea frazelor lungi de acces, o serie de cuvinte cu spațiu între ele este un început bun. De exemplu, o expresie lungă cum ar fi „casă câine căpșuni ciocolată” este mai dificil de spart decât parola în care înlocuiești literele cu cifre, „M4cb00k38”. Ultima este foarte ușor de ghicit pentru computere.
Autentificarea cu 2 factori, prescurtat 2FA, oferă un nivel suplimentar de suport pentru parolă sau fraza de acces. La furnizarea numelui de utilizator și parolei, utilizatorilor li se va cere o informație suplimentară.
Aceasta poate include numărul de identificare personală(PIN), răspunsuri la întrebări secrete sau amprenta. PIN-ul este un cod unic trimis pe telefonul tău, care validează un nivel suplimentar de securitate.
Răspunsurile la întrebările secrete ar putea include numele orașului în care te-ai născut sau numele de fată al mamei tale.
Amprentele sunt o formă de verificare biometrică. Alte forme ar fi recunoașterea facială, vocală și oculară.
Micile întreprinderi pot profita de 2FA asigurându-se de siguranța conturilor și conexiunilor lucrătorilor de la distanță.
Conexiunile Wi-fi și adresele IP utilizate de lucrători acasă, la cafenea sau la bibliotecă pot fi foarte vulnerabile la atacuri cibernetice.
Metoda de autentificare cu 2 factori este mult mai puternică decât o simplă parolă sau expresie de acces, oferind astfel un nivel mai mare de protecție lucrătorilor la distanță.
Faceți backup continuu pentru datele importante
Backup-ul datelor implică crearea unei copii a acestora și stocarea într-un mediu separat, cum ar fi o unitate externă, un stick USB, un sistem de stocare pe disc sau un container de stocare în cloud.
Având backup-ul datelor nu doar că îți va oferi liniște în suflet dar îți va proteja și clienții.
Fiecare manager al unei mici întreprinderi ar trebui să-și rezerve timp pentru a face backup datelor companiei în mod regulat, deoarece cu cât trece mai mult timp fără să se facă backup, cu atât probabilitatea de a se pierde crește.
Aceste informații se pot pierde în atacuri cibernetice, în cazul defecțiunilor software sau chiar a ștergerii accidentale.
Formarea și educarea angajaților
Cunoștințele angajaților cu privire la echipamentele tehnologice și amenințările cibernetice sunt vitale pentru menținerea siguranței micilor întreprinderi.
Ca atare sesiunile de instruire pot fi implementate pentru educarea angajaților în fiecare problemă.
Aceste sesiuni pot include modul de utilizare al echipamentelor, diferite tipuri de amenințări cibernetice și moduri de a le recunoaște.
Înșelătoriile de tip phishing, de exemplu arată cum oamenii sunt adesea portița de intrare pentru hackeri. Primite de obicei prin email sau mesaje text, acest tip de înșelătorie manipulează victimele și le fac să creadă că acestea vin dintr-o sursă sigură.
Folosind cuvinte ca „urgent”, escrocherii de phishing se bazează pe tendința umană de a reacționa fără a gândi.
Managerii companiilor ar trebui să se asigure de informarea angajaților în ceea ce privește aceste amenințări comune de securitate.
Profită de tehnologie
De la programe antivirus la soft de monitorizare și gestionare la distanță, există o mulțime de tehnologii care vă pot ajuta compania pe partea de securitate.
Folosind un software care oferă acces și suport de la distanță, este unul dintre cele mai bune moduri de a obține ajutor de la experți tehnici și de a prelua controlul asupra nevoilor de securitate a unei companii.
Asigurarea protecției și sprijinului în și în afara biroului este esențială datorită numărului tot mai mare de persoane care lucrează de la distanță.
Programele antivirus sunt un alt instrument pe care companiile îl pot folosi în avantajul lor.
Aceste programe pot recunoaște și avertiza cu privire la potențialele amenințări cibernetice. Procedând astfel, companiile sunt capabile să ofere clienților liniștea necesară pentru a dezvolta relații de succes.
O ultimă soluție ar fi criptarea. În loc să protejeze rețeaua companiei, criptarea protejează ceea ce vor infractorii cibernetici: datele. Criptarea datelor implică în esență scrierea codurilor pentru anumite informații care pot fi deschise numai de persoanele autorizate, cu alte cuvinte, o cheie.
Procesul și gestionarea criptării pot fi mai dificil de implementat decât metodele menționate anterior.
Așadar dacă aveți nevoie de ajutor nu ezitați să ne contactați.
Pe curând!
Eroare: Nu am găsit formularul de contact.