Știi ce necesită ani de zile pentru a construi și secunde pentru a pierde? Încrederea. Un singur clic pe un link malițios poate declanșa o întreagă serie de evenimente.

Acestea duc la o încălcare a securității datelor, al cărei cost privind reputația poate depăși impactul financiar direct.

Un sondaj realizat de compania de securitate Security.org a dezvăluit că aproape unul din patru americani ar înceta să mai facă afaceri cu o organizație care a fost piratată. Mai mult de două persoane din trei ar avea mai puțină încredere într-o organizație după o încălcare a securității datelor.

Aceasta este o veste proastă, deoarece scurgerile de date au devenit ceva de care toate organizațiile trebuie să se îngrijoreze. Nu contează mărimea și sectorul lor de activitate.

Știind că scurgerile de date sunt inevitabile și cauzează daune grave reputației, companiile trebuie să caute cea mai bună modalitate de a recâștiga încrederea.

În 2021, a spune doar „îmi pare rău” și să aștepți clienții să treacă repede mai departe nu va fi suficient. Ceea ce este cu adevărat necesar este un plan cuprinzător de răspuns la încălcarea datelor, precum cel descris mai jos.

Pasul 1: Notificarea tuturor părților afectate

De îndată ce descoperiți că a avut loc o încălcare a securității datelor, timpul începe să curgă. De fapt, de obicei, mai multe ceasuri încep să bată în același timp.

Fiecare reflectă o lege diferită privind notificarea încălcării securității și vă oferă un anumit timp pentru a dezvălui încălcarea securității datelor.

Dacă nu acționați suficient de repede, vă puteți confrunta cu sancțiuni mari și cu o pierdere suplimentară a încrederii.

În momentul de față toate cele 50 de state ale SUA au adoptat legi de notificare infracțiunilor de securitate.

Pentru clienții din UE trebuie să urmați reglementările locale ale acestora, cum ar fi Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) al Uniunii Europene.

Deoarece este practic garantat că vor fi multe pe capul dvs. în urma unei încălcări a securității datelor, vă sfătuim cu tărie să angajați un avocat.

Acesta vă va ajuta să înțelegeți legile privind notificarea încălcării securității, în loc să încercați să faceți acest lucru pe cont propriu.

Pasul #2: Fiți cinstit și transparent

Clienții dvs. v-au încredințat datele lor personale, iar încrederea lor este acum distrusă. Pentru a remedia situația în care vă aflați, trebuie să le oferiți clienților dvs. un motiv întemeiat pentru a avea din nou încredere în dvs.

Explicarea deschisă a ceea ce s-a întâmplat cu exactitate este un bun început.

Chiar dacă s-ar putea să simțiți că sunteți la fel de mult o victimă ca și clienții dvs., securitatea cibernetică fiind prioritatea dvs. de top, acum este momentul potrivit pentru a vă examina îndeaproape controalele și rolul dvs. în încălcarea securității datelor împreună cu aceștia.

Până când nu înțelegeți exact cum s-a produs infracțiunea, este în regulă să admiteți că nu aveți încă toate răspunsurile.

Clienții dvs. vor aprecia faptul că nu încercați să le ascundeți nimic și vă vor respecta pentru onestitatea dvs.

Pasul #3: Explicați cum intenționați să rezolvați problema

Clienții afectați de o încălcare a securității datelor pot aprecia o comunicare sinceră.

Însă ceea ce caută cu adevărat sunt acțiunile concrete pe care compania dvs. le întreprinde pentru a rezolva problema.

Mai exact, ar trebui să explicați cum intenționați să preveniți scurgerea de date suplimentare.

Mai concret, pașii pe care îi întreprindeți pentru a vă restaura sistemele și controalele în remedierea vulnerabilităților de securitate descoperite.

Un furnizor de servicii gestionate de securitate cibernetică vă poate asista în aceste activități, iar clienții dvs. vor fi fericiți să știe că ați încheiat un parteneriat cu experți.

Bineînțeles, nu trebuie să explicați detalii tehnice, clienților dumneavoastră nu le pasă de ele. Ei vor doar să vă vadă că vă întăriți efectiv securitatea pentru a le proteja mai bine datele în viitor.

Aliniați-vă sistemul de apărare cu amenințările actuale

Adevărata muncă începe după ce v-ați familiarizat clienții cu controalele pe care intenționați să le implementați. Aici mă refer la implementarea efectivă a acestora pentru a vă consolida apărarea.

Încă o dată, doriți să evitați să vă împrăștiați prea mult și să vă pierdeți concentrarea asupra activității dumneavoastră principale.

Un parteneriat continuu cu un furnizor de servicii gestionate de securitate cibernetică dă roade în această privință.

Vă asigură o protecție continuă împotriva celor mai recente amenințări cibernetice.

La CyProtect, suntem pregătiți să ajutăm organizațiile să se recupereze după o încălcare a securității datelor.

De asemenea își pot alinia apărarea astfel încât să poată face față cu succes tuturor amenințărilor actuale și viitoare.

Contactați-ne pentru a recâștiga încrederea pierdută cât mai repede posibil.

O altă variantă ar fi să ne lăsați un mesaj în formularul de mai jos, iar noi vă vom contacta în cel mai scurt timp.

Pe curând!

Eroare: Nu am găsit formularul de contact.