Mai mult decât majoritatea tipurilor de afaceri, firmele de contabilitate poartă o povară grea pentru a evita riscurile de securitate cibernetică și pentru a proteja informațiile sensibile ale clienților lor.

Acest lucru se datorează faptului că infractorii cibernetici le marchează ca fiind o țintă de mare valoare, ceea ce, la rândul său, duce la nevoi de conformitate IT.

Cu toate acestea, constatăm că majoritatea firmelor nu dispun de o securitate cibernetică eficientă.

În schimb, și-au construit afacerea fără a se concentra pe acest aspect și nu sunt siguri cum să înceapă. Este posibil să aibă un șablon pe care l-au primit de la un coleg; poate că l-au făcut chiar să fie revizuit de un avocat.

Deși acesta este un bun început, până când organizația nu adoptă cu adevărat toate controalele necesare pentru a îndeplini un standard, nu a făcut cu adevărat treaba.

Dacă sunteți proprietarul sau managerul unei organizații de gestiune financiară, acest articol vă va ajuta să vă ghidați prin procesul prin care să vă asigurați că societatea dumneavoastră este la zi cu standardele de securitate cibernetică.

Pasul unu: Alegeți un standard de conformitate IT

Din cauza sensibilității informațiilor clienților, compania dvs. este responsabilă pentru menținerea unor standarde specifice de conformitate în materie de securitate cibernetică.

Puteți alege să utilizați un standard comun (există mai multe din care puteți alege) sau să aveți propriul standard. Din fericire, deși diferite, majoritatea standardelor disponibile au o suprapunere semnificativă.

Atunci când un standard este înțeles, restul sunt destul de ușor de dedus. Este doar o chestiune de formatare a informațiilor dvs. pentru a fi în conformitate cu standardul selectat.

Cu toate acestea, conformitatea cu un standard nu înseamnă că organizația dvs. este în mod magic lipsită de riscuri. Este doar începutul.

Conformitatea cu standardul vă oferă doar un punct de reper pentru îmbunătățirea politicilor, controalelor și auditurilor de securitate cibernetică.

Pasul doi: Stabiliți politici de securitate a informațiilor

Ce facem în continuare?  Stabiliți politici bune de securitate a informațiilor, care au mai multe componente.

Ar trebui să aveți politici care să abordeze și să declare standardele și controalele care urmează să fie utilizate pentru a gestiona securitatea cibernetică.

Controalele comune includ restricționarea autentificării, accesul la distanță, gestionarea dispozitivelor mobile etc.

Politica va include adesea un manual IT care enumeră unele proceduri comune în ceea ce privește controalele.

Cel mai bun mod de a pune în aplicare o politică eficientă este să angajați o agenție de servicii profesionale specializată în politici.

Această companie ar trebui să fie familiarizată cu politicile legate de standardele de conformitate specifice companiei dumneavoastră.

Atunci când vă redactați politica, nu încercați să o faceți deodată. În schimb, construiți-o pe părți și pe bucăți în timp.

Asigurați-vă că puteți trăi cu adevărat după politicile pe care le creați și că personalul dumneavoastră le înțelege. Este obișnuit să dureze până la un an pentru a finaliza un set complet de politici.

Pasul trei: Punerea în aplicare a politicilor de securitate prin alegerea controalelor

După ce v-ați creat politicile, este important să implementați controale pentru a le aplica. Controalele sunt, în esență, „regulile” din cadrul sistemului dumneavoastră pe care acesta încearcă să le aplice.

De exemplu, ar putea fi un control al schimbării parolei, o restricție de autentificare multi-factor pentru autentificare etc.

Aceste controale vor determina gradul de pregătire în materie de securitate cibernetică a organizației dumneavoastră.

Fiți gata și dispus să vă revizuiți și să vă îmbunătățiți în mod regulat controalele.

Pasul patru: Auditarea controalelor dumneavoastră

După instituirea politicilor și a controalelor, o componentă adesea trecută cu vederea este auditul controalelor dumneavoastră.

Multe organizații au politici și pot avea chiar și controale definite. Cu toate acestea, fără auditarea controalelor, nu puteți fi niciodată siguri că acestea funcționează cu adevărat.

Concluzii

Așadar toate firmele trebuie să protejeze datele clienților pentru a nu fi furate. În același timp mențineți satisfacția acestora prin respectarea cerințelor de conformitate.

Trebuie să implementați politici de securitate bine definite pentru a vă asigura de siguranța datelor despre clienți, atât in cloud cât și local pe orice dispozitiv.

Decideți politicile de securitate și regulile de acces pentru dispozitive diferite, așadar, dacă sunt pierdute sau furate, puteți șterge cu ușurință informațiile de la distanță.

Un alt aspect pe care trebuie să-l aveți în vedere este autentificarea multi-factor(MFA).

Astfel permiteți accesul angajaților în siguranță atunci când aceștia se află în afara rețelei corporative.

Urmați acești pași iar clienții vor fi mulțumiți și se vor simți protejați.

Contactați-ne dacă doriți să aflați cum vă putem ajuta să vă mențineți siguranța datelor, atât ale firmei cât și ale clienților.