cum gestionăm securitatea cibernetică

Este foarte bine cunoscut faptul că în companii mici imunitatea la amenințările cibernetice este redusă. De altfel orice tip de companie trebuie să își ia măsurile necesare pentru protecția datelor.

Un raport al FBI arată că numai în 2020 costurile implicate în atacurile cibernetice au depășit 4,2 mild $.

Așa cum am menționat vă ofer un ghid care să vă ajute în menținerea securității sistemului.

So let’s see the steps:

Evaluarea riscului

Atunci când evaluăm riscurile cibernetice ale unei companii mici, putem lua în calcul următoarele:

  • Stabilește ce informații deține și gestionează compania
  • Evaluează ce informații sunt prioritare pentru a fi securizate
  • Cercetează ce fel de amenințări cibernetice ar putea afecta compania
  • Identifică posibilele rezultate ale mai multor tipuri de atacuri
  • Gândește-te care este probabilitatea ca fiecare scenariu al spargerii să se întâmple
  • Fă-ți inventarul cu resursele disponibile împotriva atacurilor
  • Treci în revistă procedurile și politicile referitoare la securitatea cibernetică
  • Evaluează soft-ul, hard-ul și alte servicii legate de securitate

Odată ce ai identificat riscurile cibernetice poți identifica proceduri pentru a le reduce.

Atacurile cibernetice: ce impact pot avea

Printre consecințele rezultate în urma unui atac cibernetic asupra unei companii mici se numără:

  • Deteriorarea reputației companiei
  • Defectarea resurselor IT
  • Bruiaje în procesele IT
  • Piedici în operațiuni
  • Pierderi financiare legate de pierderea activelor, a acțiunilor și a controlului daunelor.

Aceste impacturi sunt devastatoare pentru micile companii având în vedere faptul că au puține resurse destinate recuperării.

Riscuri cibernetice pentru companii mici

Riscurile cibernetice și factorii de risc sunt aproape la fel atât pentru companiile mici cât și pentru cele mari.

Diferența între cele două este că cele mici au puține resurse la dispoziție pentru identificarea, prevenirea, gestionarea și recuperarea după un atac cibernetic.

Tipuri de riscuri cibernetice

Cele mai cunoscute tipuri de riscuri pentru companiile mici cuprind:

  • Phishing: se referă la un atac în care un personaj negativ se dă drept cineva din interiorul companiei pentru a obține informații de la un angajat sau a-l convinge să facă altceva.
  • Malware: se referă la o gamă largă de softuri malițioase cum ar fi ransomware, spyware, adware, keylogger și troieni.
  • Parole slabe: unele parole sunt mai ușor de ghicit decât altele, cum ar fi cele care conțin date personale simple ca numele și data nașterii.
  • Amenințări interne: în această categorie intră oricine are acces în interiorul companiei, fapt care îl poate folosi pentru a pune la cale un atac cibernetic.
  • Atac DDOS: atacul DDOS (Distributed Denial of Service ) se întâmplă când infractorii atentează la distrugerea abilității site-ului de a procesa și stoca informații printr-o barieră de cereri.
  • Atac MitM: atacul Mitm(man in the middle) implică un personaj negativ care încearcă să intercepteze sau să interfereze cu comunicarea sau transferul.
  • Exploatarea din ziua zero: se referă la un atac în care infractorul identifică și exploatează vulnerabilitatea din sistem înainte ca organizația țintă să știe de ea.

Este important să ținem minte că aceasta este doar o mică parte a amenințărilor des folosite. Există o gamă variată de strategii pentru a pune la cale un atac cibernetic, iar acestea evoluează constant.

Factori de risc și evenimente de mare risc

Iată care ar putea fi factorii care pot creste riscul de atac cibernetic la o companie mică:

  • Lipsa resurselor: banii, forța de muncă sau computerele pot face dificilă procedura de prevenire, gestionare și răspuns la un atac cibernetic.
  • Lipsa informațiilor: dacă proprietarii și angajații sunt în necunoștință de cauză în ce privește amenințările de securitate cibernetică, ei vor fi mai puțin pregătiți pentru a le putea gestiona.
  • Lipsa politicilor de securitate cibernetică: în lipsa unor politici în ce privește securitatea cibernetică nu avem o structură consistentă ca să ne întoarcem la termenii de securitate.
  • Lipsa instruirii: resursele informaționale și politicile de securitate nu sunt așa de eficiente fără un antrenament în plus pentru a consolida informația și procedurile.
  • Lipsa proceselor automatizate: automatizarea funcțiilor IT pot reduce posibilitatea erorii umane.
  • Lipsa unui plan de recuperare: companiile trebuie să fie capabile să se recupereze după atacuri dar și să le poată preveni.
  • Amenințări din interior: amenințarea din interior poate fi un angajat nemulțumit care are acces la datele critice.
  • Dezastre provocate de om: dezastre cum ar fi accidentele la scară largă și actele de teroare pot afecta elemente cum ar fi:

– rețeaua de energie electrică,

-hardware-ul disponibil 

-accesul la zonele restricționate.

  • Dezastre naturale: asemenea dezastrelor provocate de om, dezastrele naturale cum ar fi inundațiile și cutremurele pot afecta:

-rețeaua de energie electrică,

-hardware-ul

-accesul în zone restricționate.

Dacă business-ul tău întâmpină una din aceste probleme sau este pe cale să se întâmple este important să folosiți această informație în strategia pentru securitatea cibernetică.

Atenuarea riscurilor cibernetice

În următoarele vă voi prezenta câteva opțiuni pentru a reduce impactul unui atac cibernetic într-o companie mică  

  • Pregătire satisfăcătoare pentru angajați: asigură-te că angajații sunt conștienți de potențialele riscuri și știu cum să reacționeze. Acest lucru permite companiilor identificarea amenințărilor mai rapidă și mai eficientă.
  • Actualizări regulate ale software-ului: acestea includ adesea patch-uri legate de securitatea cibernetică care conțin noile amenințări și vulnerabilități descoperite.
  • Actualizări regulate ale hardware-ului: pentru funcționarea optimă, soft-ul pentru securitatea cibernetică necesită un sistem compatibil care să aibă stocare și putere suficientă.
  • Actualizări regulate ale politicilor: amenințările de securitate cibernetică sunt într-o continuă evoluție împreună cu cele mai bune practici de a le pune în aplicare. Ca atare politicile pentru securitate ar trebui să reflecte aceste schimbări.
  • Crearea fișierelor de rezervă: aceste fișiere sunt metoda de prevenire a pierderii permanente a informației. Fișierele de rezervă pot gestionate pe un site sau prin serviciul RMM.
  • Folosirea serviciilor pentru securitate cibernetică de înaltă calitate: unele companii preferă să exteriorizeze gestionarea securității cibernetice decât să o conducă din interior. Acest lucru le oferă mai multe resurse pe care le-ar putea gestiona sau permite.
  • Folosirea serviciilor de stocare a informațiilor de înaltă calitate: exteriorizarea stocării datelor poate fi o opțiune ajutătoare pentru companiile care nu pot gestiona siguranța datelor din interior.

Stocarea în cloud este o opțiune des folosită. Datele sunt criptate si stocate de o terță parte care plasează multe obstacole pentru infractori.

Implementarea unui sistem de alertă: cu cât știi mai repede despre un atac cu atât mai bine. Sistemul automat de alertă te atenționează în privința posibilelor amenințări mult mai repede.

Aceste strategii sunt foarte importante pentru tine indiferent dacă stochezi datele angajaților sau și ale clienților.

Resurse pentru companii mici si antreprenori

Vă las aici câteva ponturi pentru a proteja datele critice sau alte active digitale dacă dețineți o companie de mici dimensiuni:

  • Software antivirus: identifica si remediază virușii
  • Criptarea: criptarea este un proces de convertire a datelor într-un cifru care poate fi descifrat doar de dispozitivele autorizate
  • Fișierele de rezervă: sunt o copie a fișierului principal stocat în altă parte cum ar fi un server cloud pentru a fi în siguranță în cazul în care dispozitivul sau soft-ul de stocare este compromis
  • VPN: sau rețeaua virtuală privată(virtual private network) ascunde adresa ta IP și criptează activitatea pe internet pentru a oferi utilizatorului mai multă intimitate.
  • DaaS: Data-as-a-Service se referă la serviciile cloud care gestionează date
  • Firewall: controlează traficul de intrare si de ieșire în rețea
  • Aplicații pentru autentificare: acestea generează coduri unice pentru a fi folosite o singură dată de utilizator
  • Manageri de parole: generează si stochează parolele.

Pericolele cibernetice se află în spatele fiecărui click.

Diferența o face atenția atunci când accesezi un link.

Folosește acest articol pentru a te ajuta să menții securitatea sistemului tău informatic și adaptează strategiile și informațiile oferite nevoilor tale.

Ai nevoie de o funcționare optimă fără piedici!

Stay safe

See you soon!

Eroare: Nu am găsit formularul de contact.