Bring your own device (BYOD) este un concept care a luat amploare după inventarea smartphone-ului. Când telefoanele au devenit mai inteligente, dezvoltatorii de software au început să creeze aplicații pentru aceste telefoane. De-a lungul timpului, utilizarea dispozitivelor mobile a depășit utilizarea desktop-urilor la locul de muncă.
Potrivit Microsoft, dispozitivele mobile reprezintă aproximativ 60% din punctele finale dintr-o rețea de companie. De asemenea, acestea gestionează aproximativ 80% din volumul de lucru. Dar sunt adesea neglijate atunci când vine vorba de măsuri puternice de securitate cibernetică.
Acest lucru este valabil mai ales în cazul dispozitivelor mobile deținute de angajați. BYOD diferă de programele de utilizare a dispozitivelor mobile deținute de corporație. În loc să folosească instrumentele companiei, angajații își folosesc dispozitivele personale pentru muncă. Multe întreprinderi consideră că acesta este cel mai economic mod de a-și menține echipele productive.
Achiziționarea de telefoane și planuri wireless pentru personal este adesea inaccesibilă din punct de vedere financiar. De asemenea, poate fi o pacoste pentru angajați să aibă asupra lor două dispozitive diferite, unul personal și unul de serviciu.
Se estimează că 83% dintre companii au un anumit tip de politică BYOD.
Puteți gestiona BYOD în condiții de siguranță dacă dispuneți de câteva bune practici. De prea multe ori, proprietarii de afaceri nici măcar nu cunosc toate dispozitivele care se conectează la datele de afaceri. Sau care dintre ele pot avea date stocate pe ele.
Iată câteva sfaturi pentru a depăși securitatea și provocările legate de BYOD. Acestea ar trebui să vă ajute să vă bucurați de o situație avantajoasă pentru angajați și pentru afacere.
Definiți-vă politica BYOD
Dacă nu există reguli definite pentru BYOD, atunci nu vă puteți aștepta ca procesul să fie sigur. Angajații pot lăsa datele de afaceri neprotejate. Sau se pot conecta la un Wi-Fi public și apoi să introducă parola de e-mail de afaceri, expunând-o.
Dacă le permiteți angajaților să acceseze date de afaceri de pe dispozitive personale, aveți nevoie de o politică. Această politică protejează compania de riscuri inutile. De asemenea, aceasta poate stabili detalii care reduc potențialele probleme. De exemplu, detalierea compensațiilor pentru angajații care utilizează dispozitive personale la serviciu.
Păstrați-vă politica „Evergreen”
De îndată ce o politică devine depășită, aceasta devine mai puțin relevantă pentru angajați. Cineva s-ar putea să se uite la politica dvs. BYOD și să observe că o directivă este veche. Din această cauză, ei pot crede că ar trebui să ignore întreaga politică.
Asigurați-vă că vă păstrați politica BYOD „veșnic verde”. Acest lucru înseamnă că trebuie să o actualizați în mod regulat dacă există modificări care au impact asupra acestor politici.
Utilizați aplicații de telefonie pentru apeluri de afaceri
Înainte de pandemie, 65% dintre angajați au dat clienților numerele lor de telefon personale. Acest lucru se întâmplă adesea din cauza nevoii de a intra în legătură cu un client atunci când se află departe de un telefon de la birou.
De asemenea, clienții pot salva un număr personal pentru un membru al personalului. De exemplu, atunci când angajatul îl sună pe client de pe propriul dispozitiv.
Faptul de a avea clienții numerele personale ale angajaților este o problemă pentru toată lumea. Angajații pot părăsi compania și nu mai răspund la acele apeluri. Este posibil să nu-și dea seama clientul de ce.
Puteți evita această problemă prin utilizarea unui sistem de telefonie pentru afaceri. Aceste servicii au aplicații mobile pe care angajații le pot folosi. Aplicațiile mobile le permit angajaților să efectueze și să primească apeluri prin intermediul unui număr de afaceri.
Crearea de restricții asupra datelor salvate ale companiei
Munca de la distanță a exasperat problema de securitate cu BYOD. Deși BYOD poate că a însemnat în trecut dispozitive mobile, acum înseamnă și calculatoare. Angajații la distanță vor folosi adesea propriile PC-uri atunci când lucrează în afara biroului.
Indiferent de tipul de dispozitiv, trebuie să păstrați controlul asupra datelor de afaceri. Este o idee bună să restricționați tipurile de date pe care personalul le poate stoca pe dispozitivele personale. De asemenea, ar trebui să vă asigurați că se face o copie de rezervă de pe aceste dispozitive.
Solicitați actualizări ale dispozitivelor
Atunci când dispozitivele angajaților nu sunt actualizate sau protejate prin patch-uri, acestea invită la o încălcare a datelor. Orice punct final conectat la rețeaua dvs. poate permite o breșă. Acest lucru le include pe cele deținute de angajați.
Poate fi complicat să vă asigurați că un dispozitiv deținut de un angajat este actualizat. Prin urmare, multe întreprinderi apelează la soluții de gestionare a punctelor finale.
Un manager de dispozitive endpoint poate împinge prin actualizări automate. De asemenea, vă permite să protejați datele de afaceri fără a interveni în intimitatea angajaților.
Capacitățile de monitorizare și gestionare ale acestor instrumente îmbunătățesc securitatea. Aceasta include capacitatea de a include dispozitivele în lista de siguranță. Safelisting poate bloca dispozitivele care nu sunt adăugate la managerul de endpoint.
Includeți BYOD în procesul dvs. de transfer
Dacă un angajat părăsește compania dumneavoastră, trebuie să curățați urma digitală a acestuia.
Mai primește angajatul e-mailuri de serviciu pe telefonul său?
Au acces la datele companiei prin încercări de conectare persistente?
Există parole salvate ale companiei pe dispozitivul lor?
Toate acestea sunt întrebări pe care trebuie să le puneți atunci când concediați din funcție un membru al personalului.
De asemenea, ar trebui să vă asigurați că ați copiat și eliminat orice fișiere ale companiei de pe dispozitivul lor personal. În plus, asigurați-vă că le dezautorizați dispozitivul (dispozitivele) din rețeaua dvs.
Lăsați-ne să vă ajutăm să explorați soluțiile de securitate pentru punctele finale
Vă putem ajuta să explorați soluții pentru a securiza un program BYOD. Vom analiza modul în care compania dvs. utilizează dispozitivele personale în cadrul afacerii dvs. și vă vom recomanda cele mai bune instrumente.
Contactați-ne astăzi pentru o consultare gratuită.
Articol utilizat cu permisiunea The Technology Press.