Sistemul de monitorizare de la distanță -RMM- este un serviciu care oferă companiilor abilitatea de a-și desfășura activitatea în timp ce una sau mai multe persoane îi supraveghează.
Toate acestea se întâmplă în timp real, activitatea de gestionare se face de la distanță.
Nu necesită prezența fizică la fața locului.
Acesta este unul dintre principalele avantaje.
Administratorul vede toate aceste lucruri cu ajutorul unui browser.
Programul care colectează datele poate fi instalat pe un server pe premiza monitorizării unei organizații sau pe un server cloud unde RMM este utilizat ca serviciu. Una din principalele caracteristici este că programul susține o mică parte a site-ului monitorizat.
Cum prevenim falimentul
Monitorizarea de la distanță este un serviciu oferit de furnizorii MSP. Este în interesul tuturor să prevină un eveniment ca acesta decât să trateze. Clientul își dorește să aibă parte de servicii eficiente fără să-și piardă timpul.
Monitorizarea constantă este cea mai eficientă soluție pentru serviciile suport. Pentru a preveni eșecul, furnizorii MSP trebuie să asigure clienții că nu vor avea întreruperi de sistem.
Modulele de supraveghere ale sistemului RMM includ automatizarea. Acest lucru permite ca procesul să nu fie supravegheat. Totodată sistemul clientului beneficiază de monitorizare și în afara orelor de lucru.
Serviciile de monitorizare susținute de RMM s-ar putea extinde până la cele pentru sever, rețea și performanța aplicației.
Monitorizarea rețelei prin SNMP
Menținerea rețelei funcțională este cheia fiecărei companii. Dacă ea cade toate căile de comunicare se vor opri din funcționare. În aceste zile mediul virtual, telefonia digitală, folosirea serviciilor cloud și necesitatea constantă de acces la email sunt des folosite, o întrerupere de rețea ar putea ruina compania.
Monitorizarea rețelei implică examinarea dispozitivelor prin care este conectat cablul la rețea – întrerupătoare și routere. Toate dispozitivele de rețea disponibile pentru cumpărare au deja instalat programul care raportează starea dispozitivului. Acesta este agentul SNMP( Simple Network Monitoring Protocol). Acest sistem oferă abilitatea centrului de control de a solicita rapoarte agenților conectați pe fiecare dispozitiv. Protocolul nu este un program de computer ci o linie externă de format și procedură. Rolul unui manager SNMP este să presteze monitorizarea în timp real a software-ului. În RMM acesta se face de la distanță pe computer și trimite solicitări prin intermediul internetului.
Monitorizarea server-ului
Sistemele RMM pot supraveghea server-ele fără a fi rezidente. Pentru a obține acces la toate statusurile, clientul va trebui să instaleze un agent pe server. Acel agent funcționează ca un agent SNMP pe dispozitiv și colectează toate rapoartele de pe server.
Monitorizarea server-ului se poate face și fără agent. Această metodă poate oferi rapoarte pe partea de caracteristici externe a server-ului cum ar fi timpul de răspuns și starea de acces. Monitorizarea cu agent poate oferi rapoarte referitoare la unitatea centrală de procesare, memorie și stările discului.
Procesul de monitorizare
Toate informațiile pe care utilizatorii le pot vedea în bara de gestiune Windows pot fi comunicate către un monitor aflat la distanță. Cu toate acestea este disponibilă pe un server cu agent rezident. O parte din managerii IT sunt reticenți în a permite instalarea unui program cu agent de către un MSP pe echipamentul lor. Modelul de monitorizare de la distanță nu poate funcționa fără agent. Acesta trimite date, stabilește conexiunea de ieșire de pe server. Astfel se păstrează măsurile de securitate standard.
Monitorizarea serviciilor
Sistemul RMM trebuie să poată monitoriza activități din aplicații și servicii, cum ar fi baze de date și servere web. Specialiștii în monitorizarea aplicațiilor pot ajuta la îmbunătățirea unei baze de date eficiente și protecția serverelor web.
Aceștia pot identifica sursa de unde se face trafic în rețea prin examinarea personalului din protocol care se ocupă de date. Identificarea oferă persoanelor care monitorizează rețeaua, abilitatea de gestionare totală a funcțiilor, cum ar fi facilitarea traficului și prioritatea aplicațiilor.
Identificarea cauzelor
Supraveghetorii care utilizează sistemul RMM sunt eficienți asupra rezolvării problemelor de performanță atunci când dețin controlul total. Încetinirea unei părți mici ale soft-ului cum ar fi email-ul ar putea fi cauzată de un cod ineficient, suportul de la service, un server supraîncărcat sau o rețea aglomerată.
Abilitatea de a pătrunde și de a identifica cauza problemei le dă tehnicienilor ocazia de a acționa chiar din vârful ei.
Funcționarea analitică este unul din instrumentele sistemului RMM care sunt oferite clienților în service. Având monitorizarea în timp real și analiza performantă a datelor, MSP poate face recomandări pentru a ajuta clientul să-și reorganizeze hardware-ul sau poate cumpăra un echipament extra pentru a opri blocajele și a furniza un service IT ireproșabil tuturor clienților companiei.
Fie ea mare sau mică orice companie are nevoie de supraveghere constantă pentru securitate, însă pentru acest lucru este nevoie ca cineva să își dedice timpul doar pentru asta.
Tocmai de aceea suntem noi, companiile care oferă asistență și suport în diversele probleme întâlnite de voi. Contactează-ne pentru a avea parte de liniște și siguranță!
Eroare: Nu am găsit formularul de contact.
[…] Crearea fișierelor de rezervă: aceste fișiere sunt metoda de prevenire a pierderii permanente a informației. Fișierele de rezervă pot gestionate pe un site sau prin serviciul RMM. […]